Minnen

Man blir nästan gråtfärdig när man ser Drömmar om ett leende, liksom tänk de barnen som har det så. Folk tror att de är besatta av onda andra bara för att de har föddes med gom eller läpp spalt, det är ju hemskt...
När jag var liten och opererade mina händer låg jag på en avdelning med barn som också hade gom eller läpp spalt. Även fast man blir mer behindrad med missbildade händer så tror jag att ett avvikande utseende i ansiktet är svårare på ett sätt. Eller kanske inte svårare, men väldigt jobbigt, ansiktet är ju något alla andra ser. Händer kan man gömma i tröjärmar och så. Men jag minns också hur fördjälvligt jag har mått på grund av mina händer så jag vet inte vad som är lättast egentligen. Det är ju två helt skilda saker egentligen.

Kommentarer

Din åsikt:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0